11 July 2014

Mangold * Botwinka

Mangold ist so hübsch und so lecker ich weiss nicht ob ich ihn lieber fotografiere oder esse hihi!

Hallo am Freitag Ihr Lieben und heeerzlichen Dank für alle Eure Tipps und Kommentare zu meinem Gesundheitszustand! 
Ich seid die allerliebsten! 
Am Mittwoch gab es bei uns wieder lecker frisches Gemüse vom Wochenmarkt.
Ich liebe die netten Damen bei denen ich einkaufe und ich kaufe mit gutem Gewissen ein, 
alles ist frisch und bio:-)

*
Kochani botwinka jest taka piekna i smaczna, ze nigdy nie wiem czy wole ja na talerzu
 czy na zdjeciach:-)
Witam Was w piatek i przesylam podziekowania za komentarze i porady co do mojego zdrowka, jestescie niezastapieni!
W srode jak zawsze z ryneczku przynioslam swieze warzywka.
Nigdy nie wiem co ciekawego tam znajde i to w tych zakupach jest najfajniejsze.
Stoje sobie przed tymi straganami i gdybam, wymyslam co z czym polaczyc, co upitrasic. 
Tym razem byla botwinka, baklazan, czosneczek i cala masa innych pysznosci.
Bardzo lubie kupowac u tych naszych rolnikow, wszystko jest regionalne, swiezutkie i bio:-) 
Zawsze tez czegos nowego sie naucze. Do zoltej fasolki szparagowej dostalam czaber, nie mialam pojecia, ze to ziolo dodaje fasolce aromatu, szczerze mowiac wczesniej nigdy go nie uzywalam:-)

Syl loves

Ich mache mir schnell und easy gerne ein Stier Fry... scheinde also mein Lieblingsgemüse klein und brate es mit Knoblauch kurz in Olivenöl an, so hat man ein schnelles Mitagsessen fertig.
Für den Lieblings Bryan koche ich zusätzliche noch Spaghettis denn von Gemüse wird er leider nicht satt:-) Die Stiele sowie die Aubergine kommen in den Topf als erste denn sie brauchen ja länger als die Mangoldblätter, Ihr könnt sie auch mit Gemüsebrühe kurz kochen:-)

*

Bardzo czesto gotuje nam taki szybciutki obiadek, typowy Stir Fry. 
Kroje moje ulubione warzywka i wrzucam je z odrobinke oleju z oliwek i kawaleczkiem czosnku ;-) do patelni. W tym przypadku lodyzki botwinki i baklazan jako pierwsze (doaje tez troszke wywaru z warzyw zeby pomoc im zmieknac) gdyz potrzebuja  dluzej a na koniec posiekane botwinkowe liscie. Doprawiam wszystko sola i gotowe! Te naturalne smaki sa tak bogate, ze nie trzeba im praktycznie zadnych przypraw:-) A poniewaz maz moj kochany samymi warzywkami sie nie nasyci gotuje mu dodatkowo spaghetti i mieszam je znowu z odrobina oleju z oliwek i moimi gotowymi warzywkami. Do tej mieszanki polecam tez orzeszki piniowe:-)


Syl loves


Syl loves

Syl loves

Syl loves


Lasst es Euch schmecken!
Smacznego! Miam!

Syl loves

Die Sonne ist wieder da ich freue mich so! Habt ein tolles Wochenende Ihr Lieben!

Wrocilo sloneczko! Hurra!! Kochani cudownego weekendu Wam zycze!

xoxo

Syl

Nächster Post: die neue Kollektion von Cath Kidston und was ich so gerne trage:-))

A w nastepnym poscie bedzie o nowej kolekcji Cath Kidston i mojej szafie:-))









25 comments

  1. ale żeś zgotowała ;) cały czas kredensu zazdraszczam ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izuniu dziekuje! Ale mi sie wrzucil post bez tekstu haha juz uzupelnilam:-)) Dziekuje slonko, kredens niestety u mnie nie zostanie, to tylko "gosc" ale jest swietny prawda? dziekuje za ten swietny komentarz pod moim ostatnim postem, jeszcze nie zdazylam odpisac! To co napisalas wyjelas mi prosto z serca dziekuje za to!!! Ty sama wiesz pewnie ile pracy trzeba wlozyc w taka sesje!:-)) Buziaki

      Delete
  2. Das sind tolle Fotos von dem gesunden Gemüse liebe Sylwia! Hatten wir schon lange nicht mehr auf dem Speiseöl fällt mir da gerade auf ;o)

    Dein grauer Schrank im Hintergrund sie wunderschön aus ♡♡♡

    Liebe Grüße

    Nicole, die sonst immer nur still bei dir ließt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIHiHI Speiseöl klingt auch süüß :-))) liebe liebe Grüße!

      Delete
  3. Haha, ich meinte natürlich Speisezettel! Blödes t9...

    ReplyDelete
  4. Bardzo apetyczne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  5. Liebe Syl,
    noch niiiieeee hat jemand Mangold sooo hübsch präsentiert wie Du :-)))))
    Habt ein schönes Wochenende,
    liebe Grüße, auch an Bryan,
    Barbara

    ReplyDelete
  6. Oh sieht das gut aus, yummy

    Liebe Grüße

    Dragana

    ReplyDelete
  7. Mmmhhhh lecker. Bei mir kommt freitags immer die Gemüsekiste nach Hause, da hab ich den hübschen Mangold auch ab und an drin. Nur außer mir mag ihn hier keiner :) gggglg Sabine

    ReplyDelete
  8. Kochana Syl, powiem Ci tylko jedno- za tą szarą witrynkę mogę się dać pokroić! Boska!! :)

    ReplyDelete
  9. Huhu Süße,
    das sind sehr schöne Fotos, ich hab noch nie Mangold gegessen, das muss ich mal probieren.
    Habt ein schönes Wochenende
    alles Liebe von Tatjana und ich drück euch und schick Busserln aus der Ferne ganz weit weg von daheim, ich hab Heimweh nach den Buben :-((.

    ReplyDelete
  10. Uwielbiam takie sezonowe warzywka:) A czosnek, gdybym mogła dodawałabym do wszystkiego:) Pozdrawiam - Ania

    ReplyDelete
  11. SYL, Ty to nawet z zupy zrobisz dzieło sztuki :) - prześliczne zdjęcia, jak zwykle. Pomysłowe kadry i wszystko takie zachęcające. Ja też uwielbiam botwinkę ale zaczęłam ją jeść dopiero jako dosrosły człowiek, bo u mnie w domu mama takiej nie robiła. Właściwie nie mogła nawet, bo razem z bratem chcieliśmy ciągle pomidowrową albo ogórkową :).
    Kolekcja CK zapowiada się znakomicie. Kiecka w kratę - czaderska!

    ReplyDelete
  12. Sliczne zdjecia. Ja jakoś nie potrafię tej botwinki zrobić :) ale kredens SUPER!

    ReplyDelete
  13. aż pachnie z monitora,smacznie i zdrowo,no i...pięknie !

    ReplyDelete
  14. Widzę, że nie tylko ja zachwycam się szarym kredensem, jest przepiękny i bardzo fotogeniczny :))
    W moich stronach tę roślinę nazywają burakiem liściowym inaczej botwiną - ma większe liście i jest bardziej mięsisty i aromatyczny niż boćwina (ta której korzeń to burak czerwony). Uwielbiam obie rośliny zwłaszcza o tej porze, a zimą cieszę się z sałatek robionych do słoików przez moją mamę:) Samo zdrowie:)) Wszelkie zielska baaardzo nam służą latem, cieszmy się zatem i korzystajmy:)
    pozdrawiam cieplutko,
    Marta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Martus dziekuje!!!! wyobraz sobie, ze ja boCwiny nie znalam mieszkajac w Polsce, moze wtedy jej u nas nie sprzedawano, nie wiem.... tutaj znam ja jako Mangold (sama nazwa z buraczkami tez nie ma nic wspolnego) i nie wiedzialam jak to przetlumaczyc.. spytalam wiec google translatora i podal mi botwina... dla ciekawostki tez typowej botwinki z tymi malymi buraczkami nie moge tutaj znalezc!!!! znajduje wlasnie albo boCwine albo mlode buraki ale juz takie wielkie! tak samo jak nie moge znalezc tutuaj np. bobu :-))) no nic dziekuje za pomoc i info, a smaki tak!!! uwielbiamy, pozdrawiam cieplutko

      Delete
  15. Ja na bazar to chodzę w soboty i czasem jak mam wolne we wtorek lub piątek. Lubię z koszykiem w ręku robic zakupy-kupując warzywka, owoce i czasem kwiatki. Ostatnio po raz pierwszy gotowałam botwinkę i była pyszniutka , bo zniknęła z garnuszka. Uwielbiam Twoje zdjęcia. Pozdrawiam

    Aby móc piękniej żyć .... http://whitepinkinspirations.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Griaß Di Syl,
    wow... i glaub bei Dir würd mir sogar Gemüse schmecken.... dabei bin ich eher wie Dein Herzallerliebster, ich brauch eher was Handfestes und Kohlehydrate ;o)
    Aber Deine Fotos verführn ja fast scho..... vorallem der Mangold.... wow..... kann Gemüse echt so hübsch sein???

    Drück Dich und wünsch Dir einen ganz wunderbaren Tag meine Süße!
    Bussal
    Christine

    ReplyDelete
  17. hej kochana! uwielbiam botwinkę! niedawno dostałam od moich dziadków taką świeżutką i zdrową prosto z ich ogródka :) od razu zrobiłam sobie pyszną zupkę. nie ma nic lepszego! :))) śliczne zdjęcia jak zawsze Syl ... <3
    raz jeszcze dużo zdrówka i uśmiechu na nowy tydzień
    papapa

    ReplyDelete
  18. Liebe Syl,
    ich habe gerade Deinen Blog entdeckt und bin begeistert von Deinen Fotos (und dem grauen Schrank…;-)!!! Mangold gab es schon früher als Kind bei uns, meine Mutter hat ihn immer im Garten angebaut……sie macht ihn auf Hausfrauenart, Dein Rezept ist die moderne Version und ich probiere sie gerne aus! :-)
    Liebe Grüße, Diana

    ReplyDelete
  19. Botwinka jest bardzo zdrowa i pyszna;) Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    http://naturalnemetody.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Kochana Syl! Twoje zdjęcia można jeść łyżkami :-) Pięknie to wszystko przedstawiasz. Ja wiedziałam, że botwinka jest dekoracyjna, ale to, co Ty z nią zrobiłaś, to majstersztyk. Piękne zdjęcia, fajny przepis - jak zwykle dziękuję za inspirację. Mam nadzieję, że wróciłaś już do pełni sił. Życzę spokoju i powolnego wypoczynku. Pozdrawiam ciepło! :-)

    ReplyDelete
  21. liebe syl, der mangold hat ja eine irre farbe! deine fotoserie von diesem aussergewöhnlichen gemüse ist wunderschön! herzliche waldgrüsse, dunja

    ReplyDelete
  22. I am greatly weighed down by your opinions for that specific tale.

    ReplyDelete

Syl loves. All rights reserved. © Maira Gall.